Nissan celebra la Evolución del Sedan Deportivo con un recorrido especial en Estados Unidos | AutoPress
14838
post-template-default,single,single-post,postid-14838,single-format-standard,strata-core-1.1,strata-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-7.9,vc_non_responsive
Title Image

Blog

Nissan celebra la Evolución del Sedan Deportivo con un recorrido especial en Estados Unidos

20:45 11 August in Autos, Nissan, Noticias

Hay muchas maneras de celebrar la cultura del automóvil y de los vehículos históricos. Una de ellas es en museos y la otra es en la carretera.

Para la Reunión Motorsports en Monterey, California de este año, Nissan tomará un par de vehículos de museo – un 1967 Datsun 411 y un 1972 Datsun 510 – y llenará sus neumáticos y tanques de gasolina, alistándolos para salir a carretera. Si a esto se le suma el totalmente nuevo Nissan Maxima 2016, el resultado es la exhibición rodante llamada la “Evolución del Sedan Deportivo”.

The Datsun 411 was produced from 1965 to 1967 and featured a body designed by Italy's famed Pininfarina studio. It shared its 96-horsepower 1.6-liter inline 4-cylinder engine with the sporty Datsun 1600 Roadster and featured standard front disc brakes and 13-inch wheels and tires. Car and Driver magazine, in its May 1967 review said, "From what we were able to deduce, it handles creditably well, though its makers have a lot to learn about the subtleties of shock absorber calibration."

The Datsun 411 was produced from 1965 to 1967 and featured a body designed by Italy’s famed Pininfarina studio. It shared its 96-horsepower 1.6-liter inline 4-cylinder engine with the sporty Datsun 1600 Roadster and featured standard front disc brakes and 13-inch wheels and tires. Car and Driver magazine, in its May 1967 review said, “From what we were able to deduce, it handles creditably well, though its makers have a lot to learn about the subtleties of shock absorber calibration.”

El tour está programado para salir de Los Ángeles, el jueves 13 de agosto para hacer el recorrido de cerca de 500 kilómetros hacia la península de Monterey, sede de las carreras2015 Pebble Beach Concours d’Elegance y la Reunión Motorsports en Monterey de autos clásicos.

“Estamos ansiosos de unirnos a la celebración de automóviles legendarios y autos de carreras con nuestro trío de sedanes deportivos de ayer y hoy”, dijo Pierre Loing, vicepresidente de Planeación de Producto de Nissan Norteamérica.

“El Datsun 411 y Datsun 510 ayudaron a establecer Nissan en Estados Unidos, mientras que el Maxima, se ratifica como el vehículo insignia de nuestro segmento de sedanes. Creemos que los tres vehículos atraerán mucho interés y esperamos poder compartirlos con los entusiastas de los automóviles de todo el mundo reunidos en las actividades de este fin de semana”, finalizó Loing.

Created by driving enthusiasts for driving enthusiasts, the dramatically styled 2016 Nissan Maxima looks like nothing else on the road today – and drives like nothing in the segment. The all-new Nissan flagship not only resets Maxima's iconic "4-Door Sports Car" positioning, it sets a new standard for style, performance and technology in the large sedan segment.

Created by driving enthusiasts for driving enthusiasts, the dramatically styled 2016 Nissan Maxima looks like nothing else on the road today – and drives like nothing in the segment. The all-new Nissan flagship not only resets Maxima’s iconic “4-Door Sports Car” positioning, it sets a new standard for style, performance and technology in the large sedan segment.

Los tres sedanes Datsun/Nissan serán conducidos de Los Angeles a Monterey por empleados de Nissan, acompañados por un vehículo de la serie Nissan NV, sin tener un tráiler de apoyo. El ritmo pausado será establecido por el Datsun 411, que a los 48 años de edad ofrece un gran contraste en comparación con el manejo y confort del totalmente nuevo Nissan Maxima 2016.

El Garaje de Nissan también será la base para el Nissan 300ZX #75, vehículo que en 1994 ganó la clase IMSA GTS de las 24 Horas de Le Mans, las 12 Horas de Sebring y el campeonato 1994 IMSA GTS de Pilotos y Fabricantes. El #75 debutó el año pasado en la Reunión Motorsports de Monterey, en honor del 20 aniversario de su histórica temporada.

When the Datsun 411 was replaced by the Datsun 510 in 1968, the Italian-designed body was gone but the blueprint was set for all future Nissan sports sedans. The Datsun 510 became known as nearly unbeatable on the race track and a popular alternative to European sports sedans in garages all over America. The 510 was named by Road & Track magazine as "one of the most important cars of the 20th Century."

When the Datsun 411 was replaced by the Datsun 510 in 1968, the Italian-designed body was gone but the blueprint was set for all future Nissan sports sedans. The Datsun 510 became known as nearly unbeatable on the race track and a popular alternative to European sports sedans in garages all over America. The 510 was named by Road & Track magazine as “one of the most important cars of the 20th Century.”